Ana içeriğe atla

Soya Soslu Tavuk, Fırın Makarna, Avakado Salatası ve Marul Salatası

Bu haftasonu, cumartesi günü eşimin canı çok fırın makarna istediği için fırın makarna yapmaya karar verdim. Yanına da soya soslu tavuk düşündüm. Kayınvalidemin önceki gelişinde getirdiği avakadolar da dolapta duruyordu. Ortaya hem yapması kolay, hem de doyurucu yemekler çıktı. Yalnız fırın makarnaya nasıl olsa peynir koyuyorum diye, haşlama suyuna tuz koymamıştım. Ama kesinlikle iyi bir fikir değilmiş, makarna çook tuzsuz oldu. Bu da bir tecrübe sonuçta :)


Gelelim soya soslu tavuk tarifine...

2 tabak tavuk kalça - kemiksiz
3 diş sarımsak
3 çorba kaşığı hazır köri sosu
3 yemek kaşığı zeytin yağı
biraz kimyon ve köri susam ,

Tavuk sote yaparken ben göğüs eti kullanmıyorum. Tavuğun yağlı olan kalça kısmı soteye çok ayrı bir lezzet katıyor. Tavuğu kuş başı doğradıktan sonra, ezilmiş sarımsak, soya sosu, susam ve zeytinyağı ile karıştırıp, buz dolabında dnlenmeye bırakıyoruz. Tavuklar dolapta sosu çekerken ben makarnayı hazırlamaya başladım. Makarnayı birazdan anlatacağım. Tavukları dolaptan çıkardıktan sonra, kızın tavaya atıyoruz. Tavuk etini ya da normal eti tavaya attıktan sonra bir süre karıştırmamak gerekiyor. Çünkü tavanın sıcaklığı ile etler mühürleniyor ve içi daha sulu kalıyor. Tavaya köri ve kimyonu ekleyip iyice soteliyoruz.
 
Fırın makarna tarifine gelince....

1 paket fırın makarna
125 gr tereyağı
4 kaşık un
750 ml süt
3 yumurta
100 gr beyaz peynir
maydanoz,
karabiber
kaşar peyniri
makarnaları büyük bir tencerede, bol suda haşlıyoruz.
tereyağını eriyince, unu yavaş yavaş ekleyip, kavuruyoruz. içine azar azar sütü ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. boza kıvamına geldiğinde ocağın altını kapatarak yumurtaları ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz.
haşlanan makarnaların üzerine rendelenmiş beyaz peynir, maydanoz ve karabiberi ekleyip güzelce karıştırıyoruz. beşamel sosun yarısını bu karışıma ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz. güzelce yağladığımız borcam ya da fırın tepsisine makarnayı döküyoruz. kalan beşamel sosu da üzerine döküp, en üste kaşar peyniri rendeliyoruz. 200 derece fırında, üzeri kızarana kadar yaklaşıl 30 dk pişiriyoruz. pişmiş halinin fotorafını koymaya fırsatım olmadı :) çok acıktığımız için direk kesip yedik.... ama işte üzerini kızarmış ve kaşar peynirini erimiş olarak düşünün :)))



Avakado Salatası

bu da kayınvalidemden öğrendiğim bir salatadır. bizim oralarda avakado falan çok bilinmezdi, biz anca elma, armut, çilek, muz, kivi falan yerdik :) akdenize gelin gelince, bu meyve ya da sebzeyi de yakından tanımış oldum.

salata için gerekenler;

1 avakado
2 sarımsak
yarım limon suyu
tuz
bol kimyon
avakadonun kabuklarını soyup, çekirdeğini çıkartıyoruz salata kasesinin içine iri parçalar halinde koyuyoruz. üzerine sarımsak rendeleyip, limonu sıkıyoruz. kimyon ve tuzunu da ekleyerek, çatalla eze eze karıştırıyoruz. işte bu kadar !!!! marul salatasını anlatmanın çok da bir anlamı yok ama elim değmişken onu da paylaşayım. marul, taze soğan ve maydanoz :))) bolca limon sıkıp, tuz ektik ve afiyetle yedik....

Yorumlar

  1. Hepsinden bizdeee yedik Tabikiii :) ellerine sağlık cok guzellerdi :)

    YanıtlaSil
  2. Bize ne zaman yapacaksın bu yemeklerden

    YanıtlaSil
  3. hepsi bir yana fırın makarna bir yana melooo bayılırım

    YanıtlaSil
  4. Murat Hocam gelin Kaş a yapayım :))
    Gökçecim sizi de bekliyoruz....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAŞ TA YAŞAMAK.....

Sanırım, bu yaşıma kadar verdiğim en güzel karar Kaş ta yaşamak oldu. Kaş a gecen sene mayıs ayında gelmiştik. İlk sene çevremiz tam oturmadığı için, Kaş ın tadını çıkartamamışız meğer :) Bu sene de , geçen sene gibi cuma dan Olympos a gidip, pazar akşam Kaş a geri dönüyorum. Ama son 2 haftadır, zincirinden boşanmışçasına geziyoruz :) Bunun nedeni, hem benim Olympos a gitmemiş olmam, hem de bankadaki diğer arkadaşlarımla biraz daha fazla zaman geçiriyor olmam ve birbirimizi daha yakından tanıma şansımızın olması. Ama tabii ki küçük yerde yaşamanın zorlukları da yok değil. Kız kıza eğlenmek için istediğiniz saatte dışarı çıkıp, istediğiniz saatte eve girebilirsiniz. Karışan Görüşen, sarkıntılık eden falan yok. Zaten böyle küçük bir yerde bankacıysanız, herkes sizin bütün hayat hikayeniz bilir. Benim de haftaiçi eşimden ayrı olduğumu, haftasonu Olympos a gittiğimi herkes biliyor. Ama yine de şu sosyal medya denen illet yüzünden, herkes ne yaptığınızı, nerelerde kaça kadar gezdiğinizi

Hazır Makarna Soslari

Dun toplanti nedeniyle isten biraz gec ciktim. Eve geldigimde hiiic yemek yapacak havamda degildim. Aslinda cok yorulmadim ama bazen insanin canı hicbirsey yapmak istmiyor. Kaş ta ilk kisimizi yasiyoruz. Herkes kis mevsiminin cok durgun gectigini soylemisti ama ben bu kadarını beklememistim. Butun esnaf dukkanlari kapatti. Sokaklarda kediler ve kopekler kaldi. Biz bu durumdan sikayetci de degiliz aslinda. Biraz kendimizi dinliyoruz... Kaş in meshur uzun carsisini dolasmaya ciktik ama sadece bu kedicikler vardi. Ben de hepsini biraz mincikladim :)) Gelelim yemek meselesine. Kocacim sagolsun yine makarna isini devraldi. Bu küçük lezzetli soslar basit bir makarnayi harika bir lezzete dönüştürdü.

Tracy Hogg / Yatır - Kaldır Yöntemi ve Günlük Rutin Oluşturma

Aylin in  uyumayan bir bebek olduğundan bahsetmiştim . Aslında Kaş ta kendi evimizdeyken, önce omzumda pışpışlardım, uyuyakalınca da yatağına bırakırdım. Sonra Olympos da çok huysuzlanınca, ayakta sallamaya başladık. Böylece sallamaya alışmış oldu. Bursa da da ayakta sallamaya devam ettik. Hatta kollarını sıkıca iki yanında tutup öyle sallıyorduk ama kundağı kabul etmiyordu. Kaş a döndük. Bir gün tam 1 saat ayağımda salladım ve sadece 15 dk uyudu. Benim de sinirlerim iyice gerilmeye başladı. Dedim bu böyle olmayacak. Bu kızın düzene girmesi gerekiyor. Evde daha önceden aldığım, Tracy Hogg un, Ebeveyn Cankurtaran Seti kitabı vardı. Bizim huysuz keçiye hiç bir yöntem sökmediğinden, ben de kitabı kaldırmıştım . Sonra dedim bir de yatır-kaldır yöntemini deneyeyim bakalım. İşe başlamadan uyku problemini çözmem gerekiyordu. Öncelikle odanın kapısını ve camını kapattım ki , kıza işkence yaptığımı zannetmesinler. Çünkü okuduğuma göre yöntem 2 saat sürebilir ve kız sürekli ağlayabilirdi.