Ana içeriğe atla

Ayçekirdekli Minik Ekmeklerim :))

Evimizin karşısında A101 var. Bir şey lazım olunca gidip alması çok kolay oluyor. Yine bugün iş çıkışı ve var ne yok diye bakmak için markete girdim. Poşet poşet ayıklanmış ay çekirdeklerini gördüm. Hemen aklıma İzlem arkadaşımla Beşiktaş ta yediğim, ay çekirdekli simitler geldi. O kadar lezzetliydi ki hala tadı damağımda.... Simit yapmayı hiç denemedim, bir gün sıra ona da gelecek. Bu akşam yemek için ay çekirdekli ekmek yapmaya karar verdim.

Mayalı her şeye bayılıyorum. Bana yapması çok kolay geliyor. Sanki içine ne koyarsam koyayım, yumuşacık ve lezzetli şeyler çıkacak ortaya diye düşünüyorum. Hiç de yanılmadım.

İşten eve gelince hamuru hemen yoğurup, mayalanmaya bıraktım. Akşam yemeğine yetiştiremedim. Biz de akşam yemeğini çorbayla geçiştirdik ve yemekten sonra biraz dinlendik. Sonra çay demleyip, biraz peynir ve zeytinle film izlerken minik ekmeklerimizi götürdük :)))

Tarifini de hemen paylaşayım :)

Malzemeler:

Un
toz maya
1 çorba kaşığı şeker
1 su bardağı ılık süt
tuz

Üzeri için;
1 çorba kaşığı tereyağı
1 diş ince rendelenmiş sarımsak

Yapılışı:

Unu yoğurma kabına alıyoruz.
Ortasını havuz gibi açarak, toz maya ve şekeri koyuyoruz.



Sütün birazını havuzun içine döküp karıştırıyoruz.
10 dakika kadar bekletiyoruz.
Sonra una 1 tatlı kaşığı kadar tuz ekliyoruz.
Azar azar sütü ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz.
Elimize yapışmayan bir hamur yapana kadar yoğurmaya devam ediyoruz.

Bir tabağa çekirdekleri döküyoruz.
Tepsimize de yağlı kağıdı yayıyoruz.
Hamurdan, mandalina kadar parçalar kopararak elimizde yuvarlıyoruz.
Hamurun iki tarafını da çekirdeklere bastırıyoruz.
Tepsiye diziyoruz.


 




Hamurlar yaklaşık 2 kat kabarana kadar, ortalama 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz. Üzerini nemli bir bezle örtüyoruz.
Ben mayalı şeyler yaptığımda, hamuru direk mayalanmaya bırakmıyorum. Pişireceğim tepside, şekil verip mayalandırıyorum. Böylece, hem şekil vermesi daha kolay oluyor. Hem de hamur cıvımıyor.

 
Ekmekler iyice kabardıktan sonra, küçük bir tavada tereyağını eritiyoruz. Ocağın altını kapadıktan sonra , içine sarımsakları rendeliyoruz. Bir tatlı kaşığı ile ekmeklerin üzerine sarımsaklı tereyağını döküyoruz. Bir yumurta fırçası ile kenarlara akan yağları ekmeğin her yerine yediriyoruz.
 
200 derece fırında, yaklaşık 30 dk pişiriyoruz.
Afiyet olsun :)))
 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAŞ TA YAŞAMAK.....

Sanırım, bu yaşıma kadar verdiğim en güzel karar Kaş ta yaşamak oldu. Kaş a gecen sene mayıs ayında gelmiştik. İlk sene çevremiz tam oturmadığı için, Kaş ın tadını çıkartamamışız meğer :) Bu sene de , geçen sene gibi cuma dan Olympos a gidip, pazar akşam Kaş a geri dönüyorum. Ama son 2 haftadır, zincirinden boşanmışçasına geziyoruz :) Bunun nedeni, hem benim Olympos a gitmemiş olmam, hem de bankadaki diğer arkadaşlarımla biraz daha fazla zaman geçiriyor olmam ve birbirimizi daha yakından tanıma şansımızın olması. Ama tabii ki küçük yerde yaşamanın zorlukları da yok değil. Kız kıza eğlenmek için istediğiniz saatte dışarı çıkıp, istediğiniz saatte eve girebilirsiniz. Karışan Görüşen, sarkıntılık eden falan yok. Zaten böyle küçük bir yerde bankacıysanız, herkes sizin bütün hayat hikayeniz bilir. Benim de haftaiçi eşimden ayrı olduğumu, haftasonu Olympos a gittiğimi herkes biliyor. Ama yine de şu sosyal medya denen illet yüzünden, herkes ne yaptığınızı, nerelerde kaça kadar gezdiğinizi

Hazır Makarna Soslari

Dun toplanti nedeniyle isten biraz gec ciktim. Eve geldigimde hiiic yemek yapacak havamda degildim. Aslinda cok yorulmadim ama bazen insanin canı hicbirsey yapmak istmiyor. Kaş ta ilk kisimizi yasiyoruz. Herkes kis mevsiminin cok durgun gectigini soylemisti ama ben bu kadarını beklememistim. Butun esnaf dukkanlari kapatti. Sokaklarda kediler ve kopekler kaldi. Biz bu durumdan sikayetci de degiliz aslinda. Biraz kendimizi dinliyoruz... Kaş in meshur uzun carsisini dolasmaya ciktik ama sadece bu kedicikler vardi. Ben de hepsini biraz mincikladim :)) Gelelim yemek meselesine. Kocacim sagolsun yine makarna isini devraldi. Bu küçük lezzetli soslar basit bir makarnayi harika bir lezzete dönüştürdü.

Tracy Hogg / Yatır - Kaldır Yöntemi ve Günlük Rutin Oluşturma

Aylin in  uyumayan bir bebek olduğundan bahsetmiştim . Aslında Kaş ta kendi evimizdeyken, önce omzumda pışpışlardım, uyuyakalınca da yatağına bırakırdım. Sonra Olympos da çok huysuzlanınca, ayakta sallamaya başladık. Böylece sallamaya alışmış oldu. Bursa da da ayakta sallamaya devam ettik. Hatta kollarını sıkıca iki yanında tutup öyle sallıyorduk ama kundağı kabul etmiyordu. Kaş a döndük. Bir gün tam 1 saat ayağımda salladım ve sadece 15 dk uyudu. Benim de sinirlerim iyice gerilmeye başladı. Dedim bu böyle olmayacak. Bu kızın düzene girmesi gerekiyor. Evde daha önceden aldığım, Tracy Hogg un, Ebeveyn Cankurtaran Seti kitabı vardı. Bizim huysuz keçiye hiç bir yöntem sökmediğinden, ben de kitabı kaldırmıştım . Sonra dedim bir de yatır-kaldır yöntemini deneyeyim bakalım. İşe başlamadan uyku problemini çözmem gerekiyordu. Öncelikle odanın kapısını ve camını kapattım ki , kıza işkence yaptığımı zannetmesinler. Çünkü okuduğuma göre yöntem 2 saat sürebilir ve kız sürekli ağlayabilirdi.