Ana içeriğe atla

Bebek Tarhanası

İşe başlamama 2 hafta kala, yapamadıklarımı gözden geçirdim . Hazır Kaş ta havalar hala güzel gidiyorken, tarhana ve erişte yapıp, kurutmaya karar verdim.
Tarhana nın bizim ailedeki yeri bir başkadır. Annemin yaptığı tarhana sadece bir çorba değil, aynı zamanda da bir ilaçtır. Hasta olduğumuz zaman kardeşlerim ve ben, sadece annemin tarhanasını içmek isteriz. Teyzemler, halamlar da annemin tarhanasını çok severler. Önceden annem bol bol yapıyordu ama son zamanlarda, yorgunluk , iş güç derken miktarı biraz azalttı. Aylin için istesem yine yapardı, ama ben kendi kızımın ilk ek gıdalarından biri olan bu çorbayı kendi ellerimle yapmak istedim. Böyle şeylere çok önem veriyorum. Benim annemin yaptıkları ettikleri, hayatımdaki yeri nasıl özel ve anlamlıysa ben de kızım için öyle olmak istiyorum. Amaaaan bir tarhanadan nerelere geldim. Bazen bu anlam yükleme olayım bir rahatsızlık mı diye düşünüyorum ama yok değil. Sadece anılara saygım biraz fazla.
Gelelim tarhananın tarifine.... Ben deneme amaçlı ve tuzsuz yaptığım için, miktarı bayağı az tuttum. Benim vereceğim ölçüleri 3 ya da 4e katlayarak yapabilirsiniz.

Malzemeler:

1 adet soğan
1 adet rendelenmiş domates
1 adet kırmızı biber
1/4 paket yaş maya ( 10 gr.)
3/4 su bardağı yoğurt ( ben evde kendi mayaladığım yoğurdumu kullandım)
Aldığı kadar un

Yapılışı :

Kırmızı biberi yıkayıp, soyup, çekirdeklerini çıkartıyoruz. Az suda yumuşayana kadar haşlıyoruz. Domates ve soğanla birlikte rondo dan geçiriyoruz. Derince bir kaba alarak içine maya ve yoğurdu ekliyoruz. Azar azar un ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. Aynı ekmek mayalar gibi, çok sert olmayan bir hamur yaparak mayalanmaya bırakıyoruz.

ilk yoğurulmuş hali
1.akşamın sonundaki hali


Ertesi gün kabaran tarhana hamuruna ben 3 kaşık kadar un ekleyerek tekrar yoğurdum.

2.gün mayalanması gayet güzel oldu

3 kaşık un ekleyerek tekrar yoğurdum



Daha sonraki 2 gün un ilave etmeme gerek kalmadı. Çünkü hamur yeterli sertlikteydi. Ben 3 gün mayalandırdım. Damak tadına göre hamuru daha cıvık yaparak, daha fazla mayalandırabilirsiniz. Ancak ben bebek tarhanası yaptığım için, çok fazla ekşitmek istemedim.

3. gün un eklemden tekrar yoğurdum. mayalanmaya bıraktığımda üzerine biraz un serptim

son gün hamurda kesilmeler oldu ( parça parça bir görüntü). bu da mayalanmanın düzgün olarak gerçekleştiğinin göstergesiymiş.


3 günün sonunda, hamurdan elimle parçalar kopartarak olabildiğince ince bir tabaka şeklinde temiz bezin üzerine yaydım. Gün içinde, 3-4 saatte bir ters yüz çevirerek , 3 gün boyunca kuruttum.

tarhanalar kurumaya başladı

kurumuş tarhana parçaları


Daha sonra , 4.günün sabahında hafif kalın kalan kısımların da iyice kuruması için, parçaları ufaladım.




Bu parçalarında kuruduğuna emin olduktan sonra kuruyan tarhana hamurunu rondodan geçirdim. Benim rondom artık bayağı eskimiş. Tam olarak istediğim incelikte parçalamadı. Ben de  tarhana parçalarını kevgirden geçirerek olabildiğince incelttim.



En son olarak da toz haline getirdiğim tarhanayı tekrar temiz bez üzerine yayarak 1 gün daha kurumaya bıraktım.
Kuruyan toz tarhanayı , bez torbada ya da cam kavanozda saklayabilirsiniz.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAŞ TA YAŞAMAK.....

Sanırım, bu yaşıma kadar verdiğim en güzel karar Kaş ta yaşamak oldu. Kaş a gecen sene mayıs ayında gelmiştik. İlk sene çevremiz tam oturmadığı için, Kaş ın tadını çıkartamamışız meğer :) Bu sene de , geçen sene gibi cuma dan Olympos a gidip, pazar akşam Kaş a geri dönüyorum. Ama son 2 haftadır, zincirinden boşanmışçasına geziyoruz :) Bunun nedeni, hem benim Olympos a gitmemiş olmam, hem de bankadaki diğer arkadaşlarımla biraz daha fazla zaman geçiriyor olmam ve birbirimizi daha yakından tanıma şansımızın olması. Ama tabii ki küçük yerde yaşamanın zorlukları da yok değil. Kız kıza eğlenmek için istediğiniz saatte dışarı çıkıp, istediğiniz saatte eve girebilirsiniz. Karışan Görüşen, sarkıntılık eden falan yok. Zaten böyle küçük bir yerde bankacıysanız, herkes sizin bütün hayat hikayeniz bilir. Benim de haftaiçi eşimden ayrı olduğumu, haftasonu Olympos a gittiğimi herkes biliyor. Ama yine de şu sosyal medya denen illet yüzünden, herkes ne yaptığınızı, nerelerde kaça kadar gezdiğinizi

Hazır Makarna Soslari

Dun toplanti nedeniyle isten biraz gec ciktim. Eve geldigimde hiiic yemek yapacak havamda degildim. Aslinda cok yorulmadim ama bazen insanin canı hicbirsey yapmak istmiyor. Kaş ta ilk kisimizi yasiyoruz. Herkes kis mevsiminin cok durgun gectigini soylemisti ama ben bu kadarını beklememistim. Butun esnaf dukkanlari kapatti. Sokaklarda kediler ve kopekler kaldi. Biz bu durumdan sikayetci de degiliz aslinda. Biraz kendimizi dinliyoruz... Kaş in meshur uzun carsisini dolasmaya ciktik ama sadece bu kedicikler vardi. Ben de hepsini biraz mincikladim :)) Gelelim yemek meselesine. Kocacim sagolsun yine makarna isini devraldi. Bu küçük lezzetli soslar basit bir makarnayi harika bir lezzete dönüştürdü.

Tracy Hogg / Yatır - Kaldır Yöntemi ve Günlük Rutin Oluşturma

Aylin in  uyumayan bir bebek olduğundan bahsetmiştim . Aslında Kaş ta kendi evimizdeyken, önce omzumda pışpışlardım, uyuyakalınca da yatağına bırakırdım. Sonra Olympos da çok huysuzlanınca, ayakta sallamaya başladık. Böylece sallamaya alışmış oldu. Bursa da da ayakta sallamaya devam ettik. Hatta kollarını sıkıca iki yanında tutup öyle sallıyorduk ama kundağı kabul etmiyordu. Kaş a döndük. Bir gün tam 1 saat ayağımda salladım ve sadece 15 dk uyudu. Benim de sinirlerim iyice gerilmeye başladı. Dedim bu böyle olmayacak. Bu kızın düzene girmesi gerekiyor. Evde daha önceden aldığım, Tracy Hogg un, Ebeveyn Cankurtaran Seti kitabı vardı. Bizim huysuz keçiye hiç bir yöntem sökmediğinden, ben de kitabı kaldırmıştım . Sonra dedim bir de yatır-kaldır yöntemini deneyeyim bakalım. İşe başlamadan uyku problemini çözmem gerekiyordu. Öncelikle odanın kapısını ve camını kapattım ki , kıza işkence yaptığımı zannetmesinler. Çünkü okuduğuma göre yöntem 2 saat sürebilir ve kız sürekli ağlayabilirdi.