Ana içeriğe atla

Leopar Desenli Kokoş Elbise Dikme Denemesi

Bu blogda hiç hamile olduğumdan bahsetmedim, çünkü hamile olduğumu öğrenir öğrenmez hafta hafta gelişimleri paylaşmak için otuz  yaşında hamile isimli yeni bir blog açtım ve ordan devam ediyorum.
Kısaca bahsetmek gerekirse, şu an 16 haftalık hamileyim ve bir kız çocuğu bekliyoruz :) Annem terzidir. senelerce bana dikiş dikmeyi öğretmedi. Bunun nedeni bence hala bu sektörde çalışması ve artık kendisine fenalık gelmesi :) Ama işte ne yaparsan yap, genetik diye bir şey var :) Anneannem de rahmetli terziydi. Belki de sıra bendedir.
İlk önce kendime küçük bir makine aldım . Gerçekten küçük... Ama ufak tefek her işi görüyor. Öncelikle bir emzirme önlüğü diktim, ardından da elbise denemelerine geçtim. Emzirme önlüğümü bir başka yazıda paylaşacağım. Diğer elbisem de dediğim gibi, diğer blogda detaylı anlatılıyor.
Şimdi gelelim bizim kızın leopar desenli elbisesine... Valla ben diktim diye demiyorum ama bence gerçekten güzel oldu. Kocam da çok beğendi bunu. Tarz oldu yahu :)
www.edikis.com sitesinden çok fazla faydalandım. O kadar açık ve net anlatılıyor ki, yani bence anlamamak mümkün değil :) Bayıldım bu siteye, bütün denemeleri de ordan yapıyorum ve yapmaya devam edeceğim.
Kaş ta kumaş bulmak da çok zor, satan sadece bir yer var. Onu da yeni öğrendik. Çeşitlerse denemek için yeterli. 30 yaşıma kadar hiç leopar giymemiş ben, bebeklerde ve kız çocuklar da bu leopar olayını seviyorum. Baktım orda da parça leopar desenli kumaş kalmış, dedim ben bunu alayım. 2,5 kumaşa 5 tl verdim :) Leopara ne yakışır, ne yapsam diye düşünürken, volanlı bir şey yapmaya karar verdim. Çok da havalı duruyor volanlı elbiseler. Yapılışına gelince de, www.edikiş.com da o kadar güzel anlatmış ki, ilk sefer de denedim ve sonuç başarılıydı.

Gelelim elbiseye... İşte karşınızda, tek omuzlu, yakası volanlı, leopar desenli minik elbisemiz :)



Öncelikle, kalıp olarak, bir önce diktiğim elbisenin kalıbını kullandım, zaten elbise aynı model, daha sonra sadece tek omzunu kestim. Kalıp detayı ve nasıl kumaşa yerleştrip kestiğim, http://cokgeckalmamishamile.blogspot.com.tr/2014/12/16hafta-da-kzma-elbiseler-dikmeye.html de yer alıyor. Aynı kalıpla ön ve arka olmaz üzere, 2 parça kestim, ön parçanın yakasını biraz daha fazla oydum.



Bundan sonraki kısmı , birleştirme ve süsleme. Öncelikle volan yapımını anlatayım.

Volan Yapımı:

Burda tamamen, www.edikis.com dan yararlandım. Öncelikle omuzun bir ucundan L şeklinde, diğer koltukaltına kaç cm lik bir kumaş gerektiğini ölçtüm.
Uzunluk: 26 cm .
Sonra volan ın enini 6 cm olarak belirledim. Yani istediğim parça 26 cm uzunluğunda ve 6 cm genişliğinde olmalı.
En: 6 cm.
Bundan sonrası biraz matematik. Ama o kısma takılmayın ve formülü uygulayın. Volan iç içe, 2 dairenin kesiminden oluşuyor. Burada , çizeceğimiz dairenin önce yarıçapını bulmalıyız.
Formül daire formülü. Çevre = 2pi.r . / pi: 3.14 ten, yarıçap = 26 cm / 2x3.18 = 4 cm
Yarı çap 4 cm olacak.
İkinci daireyi çizmek için, yarı çapa , volanın enini ekliyoruz. Bizim enimiz 6 cm ydi,  yani merkezden 6+4=10 cm lik ikinci daireyi çiziyoruz.










Kumaşı 2 ucundan tutup açtığımızda, dalga dalga volan hazır :) Elbisenin gerisinde, yakaya biye geçtim, kenarlarından birleştirdim diktim, etek ucunu 2 kat yapıp bastırdım . Tek omzuna da kurdeleyi altlı üstlü dikip, fiyonk yaptım veee elbisemiz hazır :) Kola kenarlarına da biye geçecektim ama kumaş çok ince olduğu için, elimde bastırmayı tercih ettim.

Bu biraz doğmamış çocuğa don biçmek aslında, ama bedenine olursa giyer, olmazsa da hediye veririm artık. Burda amaç biraz da benim elimin alışması :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAŞ TA YAŞAMAK.....

Sanırım, bu yaşıma kadar verdiğim en güzel karar Kaş ta yaşamak oldu. Kaş a gecen sene mayıs ayında gelmiştik. İlk sene çevremiz tam oturmadığı için, Kaş ın tadını çıkartamamışız meğer :) Bu sene de , geçen sene gibi cuma dan Olympos a gidip, pazar akşam Kaş a geri dönüyorum. Ama son 2 haftadır, zincirinden boşanmışçasına geziyoruz :) Bunun nedeni, hem benim Olympos a gitmemiş olmam, hem de bankadaki diğer arkadaşlarımla biraz daha fazla zaman geçiriyor olmam ve birbirimizi daha yakından tanıma şansımızın olması. Ama tabii ki küçük yerde yaşamanın zorlukları da yok değil. Kız kıza eğlenmek için istediğiniz saatte dışarı çıkıp, istediğiniz saatte eve girebilirsiniz. Karışan Görüşen, sarkıntılık eden falan yok. Zaten böyle küçük bir yerde bankacıysanız, herkes sizin bütün hayat hikayeniz bilir. Benim de haftaiçi eşimden ayrı olduğumu, haftasonu Olympos a gittiğimi herkes biliyor. Ama yine de şu sosyal medya denen illet yüzünden, herkes ne yaptığınızı, nerelerde kaça kadar gezdiğinizi

Hazır Makarna Soslari

Dun toplanti nedeniyle isten biraz gec ciktim. Eve geldigimde hiiic yemek yapacak havamda degildim. Aslinda cok yorulmadim ama bazen insanin canı hicbirsey yapmak istmiyor. Kaş ta ilk kisimizi yasiyoruz. Herkes kis mevsiminin cok durgun gectigini soylemisti ama ben bu kadarını beklememistim. Butun esnaf dukkanlari kapatti. Sokaklarda kediler ve kopekler kaldi. Biz bu durumdan sikayetci de degiliz aslinda. Biraz kendimizi dinliyoruz... Kaş in meshur uzun carsisini dolasmaya ciktik ama sadece bu kedicikler vardi. Ben de hepsini biraz mincikladim :)) Gelelim yemek meselesine. Kocacim sagolsun yine makarna isini devraldi. Bu küçük lezzetli soslar basit bir makarnayi harika bir lezzete dönüştürdü.

Tracy Hogg / Yatır - Kaldır Yöntemi ve Günlük Rutin Oluşturma

Aylin in  uyumayan bir bebek olduğundan bahsetmiştim . Aslında Kaş ta kendi evimizdeyken, önce omzumda pışpışlardım, uyuyakalınca da yatağına bırakırdım. Sonra Olympos da çok huysuzlanınca, ayakta sallamaya başladık. Böylece sallamaya alışmış oldu. Bursa da da ayakta sallamaya devam ettik. Hatta kollarını sıkıca iki yanında tutup öyle sallıyorduk ama kundağı kabul etmiyordu. Kaş a döndük. Bir gün tam 1 saat ayağımda salladım ve sadece 15 dk uyudu. Benim de sinirlerim iyice gerilmeye başladı. Dedim bu böyle olmayacak. Bu kızın düzene girmesi gerekiyor. Evde daha önceden aldığım, Tracy Hogg un, Ebeveyn Cankurtaran Seti kitabı vardı. Bizim huysuz keçiye hiç bir yöntem sökmediğinden, ben de kitabı kaldırmıştım . Sonra dedim bir de yatır-kaldır yöntemini deneyeyim bakalım. İşe başlamadan uyku problemini çözmem gerekiyordu. Öncelikle odanın kapısını ve camını kapattım ki , kıza işkence yaptığımı zannetmesinler. Çünkü okuduğuma göre yöntem 2 saat sürebilir ve kız sürekli ağlayabilirdi.