Ana içeriğe atla

Bu Hafta Sonu Kendimi Mutfağa Verdim :) Zeytinyağlı Taze Bakla, Portakallı Kereviz ve Kıymalı Kabak Dolması

Haftalardır evimi tenizleyemediğim için içim içimi yiyordu. Zaten küçücük ev ama işte balkonlar falan öyle kirl durumca içim rahat etmiyordu. Eşim de arabaya park sensörü taktırak için Antalya ya gitmişti. Aslında ben de gidebilirdim cumadan ama evde kalıp kendimi ev işlerine vermeyi tercih ettim :) Aşağıda yaptıklarımın kısa özeti var :)





Öncelikle cuma günü hiç bir şey yapmadan öylece yattım. Aldım battaniyemi, geçtim tv nin karşısına... Kocam sürekli ps3 oynadığı için ben hiç tv izleyemiyorum. Ev zaten 2 oda 1 salon. mutfakla da salon birlikte. Yani maalesef 2. bit tv koyacak yer de yok.... Neyse cuma günüm böylece geçti.
Cumartesi sabah erkenden kalıp kahvaltımı yaptım. Başlaım evi temizlemeye. Bütün dolaplarıma kadar sildim temizledim.... Mis gibi oldu misssss.... İçim de rahatlamış oldu böylece.... Sonra alışverişe çıktım, evdeki eksikleri hallettim. Ve başladım zeytinyağlılarımı yapmaya....

İşte size ilk yemeğim :)



Zeytinyağlı Taze Bakla

Zeytinyağlı Taze Bakla:

Malzemeler:

Yarım kilo taze bakla
1 adet soğan
1diş sarımsak
1 tatlı kaşığı un
yarım limon suyu
zeytinyağı
tuz , karabiber
dereotu

Yapılışı:

Öncelikle baklaların uç kısımlarını kesip, yandaki kılçıkları temizliyoruz.
Çukur bir kaba alıyoruz.
Üzerine yarım limon suyu ve unu ekleyerek, üzerini örtecek kadar su koyuyoruz.
Soğanları yemeklik doğrayarak, 1 çorba kaşığı zeytinyağından kavuruyoruz.
Üzerine baklaları ve doğranmış sarımsağı ekliyoruz. Biraz daha kavurmaya devam ediyoruz.
Baklaları beklettiğimiz unlu ve limonlu udan, aklalrın üzerini rtecek kadar koyuyoruz.
Kısık ateşte baklaların rengi değişene kadar pişiriyoruz.
Ocağın altını kapatıp, üzerine zeytinyağı gezdiriyoruz ve dereotunu ekleyerek tencerenin kapağını kapatarak, dinlenmeye bırakıyoruz.

İkinci yemeğimse, portakallı kereviz.


Portakallı Kereviz

Portakallı Kereviz için gerekli malzemeler:

1 baş kereviz
1 küçük soğan
1 tatlı kaşığı un
yarım limon suyu
tuz
karabiber
1 portakal

Yapılışı:

Ben taze bakla ile tamamen aynı yaptım. Sadece su yerine taze sıktığım  1 portakalın suyunu koydum ve en son dereotu yerine kervizin saplarını koyararak dinlenmeye bıraktım.


Son Yemek Olarak da Kıymalı Kabak Dolması yaptım :)
İç fazla gelince birazını da patlıcan doldurdum.


Kıymalı Kabak Dolması

Dolma içi:
150 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 büyük soğan
yarım demet maydanoz
yarım demet dereotu
yarım deet taze nane
tuz
karabiber
1 çay bardağı sıvı yağ
kırmızı toz biber
4 kabak, 2 patlıcan

Üzerine 1 domates ve tereyağ

Yapılışı

Soğanları ince ince doğruyoruz.
Bütü malzemeyi bir kapt karıştırıyoruz.
Patlıcanları ve kabakları temizleyip içlerini oyuyoruz.
Dolmaları içle doldurup tencereye diziyoruz.
Üzerine 1 parça tereyağı ekleyip, domatesten kapaklar yapıyoruz.
tencereye 2 parmak yüksekliğinde su dolduruyoruz.
Kısık ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak pişiriyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAŞ TA YAŞAMAK.....

Sanırım, bu yaşıma kadar verdiğim en güzel karar Kaş ta yaşamak oldu. Kaş a gecen sene mayıs ayında gelmiştik. İlk sene çevremiz tam oturmadığı için, Kaş ın tadını çıkartamamışız meğer :) Bu sene de , geçen sene gibi cuma dan Olympos a gidip, pazar akşam Kaş a geri dönüyorum. Ama son 2 haftadır, zincirinden boşanmışçasına geziyoruz :) Bunun nedeni, hem benim Olympos a gitmemiş olmam, hem de bankadaki diğer arkadaşlarımla biraz daha fazla zaman geçiriyor olmam ve birbirimizi daha yakından tanıma şansımızın olması. Ama tabii ki küçük yerde yaşamanın zorlukları da yok değil. Kız kıza eğlenmek için istediğiniz saatte dışarı çıkıp, istediğiniz saatte eve girebilirsiniz. Karışan Görüşen, sarkıntılık eden falan yok. Zaten böyle küçük bir yerde bankacıysanız, herkes sizin bütün hayat hikayeniz bilir. Benim de haftaiçi eşimden ayrı olduğumu, haftasonu Olympos a gittiğimi herkes biliyor. Ama yine de şu sosyal medya denen illet yüzünden, herkes ne yaptığınızı, nerelerde kaça kadar gezdiğinizi

Hazır Makarna Soslari

Dun toplanti nedeniyle isten biraz gec ciktim. Eve geldigimde hiiic yemek yapacak havamda degildim. Aslinda cok yorulmadim ama bazen insanin canı hicbirsey yapmak istmiyor. Kaş ta ilk kisimizi yasiyoruz. Herkes kis mevsiminin cok durgun gectigini soylemisti ama ben bu kadarını beklememistim. Butun esnaf dukkanlari kapatti. Sokaklarda kediler ve kopekler kaldi. Biz bu durumdan sikayetci de degiliz aslinda. Biraz kendimizi dinliyoruz... Kaş in meshur uzun carsisini dolasmaya ciktik ama sadece bu kedicikler vardi. Ben de hepsini biraz mincikladim :)) Gelelim yemek meselesine. Kocacim sagolsun yine makarna isini devraldi. Bu küçük lezzetli soslar basit bir makarnayi harika bir lezzete dönüştürdü.

Tracy Hogg / Yatır - Kaldır Yöntemi ve Günlük Rutin Oluşturma

Aylin in  uyumayan bir bebek olduğundan bahsetmiştim . Aslında Kaş ta kendi evimizdeyken, önce omzumda pışpışlardım, uyuyakalınca da yatağına bırakırdım. Sonra Olympos da çok huysuzlanınca, ayakta sallamaya başladık. Böylece sallamaya alışmış oldu. Bursa da da ayakta sallamaya devam ettik. Hatta kollarını sıkıca iki yanında tutup öyle sallıyorduk ama kundağı kabul etmiyordu. Kaş a döndük. Bir gün tam 1 saat ayağımda salladım ve sadece 15 dk uyudu. Benim de sinirlerim iyice gerilmeye başladı. Dedim bu böyle olmayacak. Bu kızın düzene girmesi gerekiyor. Evde daha önceden aldığım, Tracy Hogg un, Ebeveyn Cankurtaran Seti kitabı vardı. Bizim huysuz keçiye hiç bir yöntem sökmediğinden, ben de kitabı kaldırmıştım . Sonra dedim bir de yatır-kaldır yöntemini deneyeyim bakalım. İşe başlamadan uyku problemini çözmem gerekiyordu. Öncelikle odanın kapısını ve camını kapattım ki , kıza işkence yaptığımı zannetmesinler. Çünkü okuduğuma göre yöntem 2 saat sürebilir ve kız sürekli ağlayabilirdi.